Ankieta inwentaryzacji źródeł niskiej emisji na terenie miasta Grajewo

Od lipca 2021 r. na terenie naszego miasta Urząd Miasta prowadzi akcję, której celem jest określenie sposobu ogrzewania domów w Grajewie. Ww. działania podjęte zostały w trosce o poprawę jakości powietrza w naszym mieście.
Obowiązek wynika z Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji i emisyjności budynków. Od 1 lipca. każdy właściciel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Na złożenie deklaracji dla budynków, które już istnieją, właściciel lub zarządca ma 12 miesięcy. Dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni od daty uruchomienia źródła ciepła.
Deklarację można złożyć:
w formie elektronicznej, przez internet (https://zone.gunb.gov.pl/)
w formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać albo złożyć osobiście w Urzędzie Miasta Grajewo, pok. nr 27 lub przesłać mailem na adres: sekretariat@um.grajewo.pl
Ponadto, przypominamy, że niezależnie od naszej prośby dotyczącej wypełnienia ankiety istnieje także obowiązek złożenia deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw, związany z obowiązkiem złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (Formularz A – budynki i lokale mieszkalne i B – budynki niemieszkalne) wynikający z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji i emisyjności budynków.
W związku z powyższym zwracamy się, do tych z Państwa którzy nie złożyli jeszcze ww. dokumentów, z uprzejma prośbą o wypełnienie ankiety i deklaracji i dostarczenie do Urzędu Miasta Grajewo. W razie pytań związanych z ankietą proszę kontaktować się pod numerem tel. 86 2730817 w godz. 7:30-11:30 od poniedziałku do piątku.

Aktualności

Powrót na początek strony