Komunikat Urzędu Miasta Grajewo

Urząd Miasta Grajewo przypomina, że właściciele nieruchomości, współwłaściciele, użytkownicy wieczyści, jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu oraz inne podmioty władające nieruchomościami, są zobowiązani do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z dróg dla pieszych (chodników) położonych bezpośrednio przy granicy nieruchomości.

Ignorowanie wykonania obowiązków określonych przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach może skutkować odpowiedzialnością cywilną za zdarzenia takie, jak: stłuczenia/złamania kończyn oraz urazy głowy osób poruszających się po nieuprzątniętych chodnikach.

Urząd Miasta Grajewo apeluje do mieszkańców Grajewa o należyte wypełnianie obowiązku usuwania zanieczyszczeń z dróg dla pieszych. Odpowiedzialne podejście do obowiązków pozwoli zminimalizować zagrożenie dla osób poruszających się po terenie miasta oraz uniknąć przykrych konsekwencji następstw nieszczęśliwych zdarzeń.

Wizualizacje pokazujące podział sprzątania terenów - w załączonym komunikacie

Aktualności

Powrót na początek strony