„Umiejętności przyszłości – rozwijanie kompetencji kluczowych w Przedszkolach Miejskich w Grajewie

„Umiejętności przyszłości – rozwijanie kompetencji kluczowych w Przedszkolach Miejskich w Grajewie - pod taką nazwą przez okres najbliższych 10 miesięcy będzie realizowany w Przedszkolach Miejskich w Grajewie projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Priorytetu VIII Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego, Działania 8.1 Rozwój edukacji i kształcenia.
Wnioskodawca: Miasto Grajewo
Realizatorzy: Przedszkola Miejskie w Grajewie
Cel projektu: Podniesienie kompetencji kluczowych 295 dzieci (146 dziewczynek i 149 chłopców) Przedszkoli Miejskich w Grajewie poprzez rozszerzenie oferty edukacyjnej Przedszkola Miejskiego Nr 1, Przedszkola Miejskiego Nr 2, Przedszkola Miejskiego Nr 4 oraz Przedszkola Miejskiego Nr 6 o dodatkowe zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne, przyrodnicze oraz kształtujące postawy społeczne oparte na otwartości, tolerancji oraz szacunku do drugiej osoby.
Grupa docelowa: 295 dzieci biorących udział w edukacji przedszkolnej w wieku 4-6 lat, w tym 60 dzieci z Przedszkola Miejskiego Nr 1, 65 dzieci z Przedszkola Miejskiego Nr 2, 75 dzieci z Przedszkola Miejskiego Nr 4 oraz 95 dzieci z Przedszkola Miejskiego Nr 6 w Grajewie.
Zadania w projekcie obejmują:
- realizację zajęć dodatkowych: kółka matematycznego z elementami kodowania „Matematyka dla smyka”, kółka ekologiczno - przyrodniczego „Od najmłodszych lat z ekologią za pan brat" oraz z zakresu kształtowania postaw antydyskryminacyjnych „Można różnić się pozytywnie”
- doposażenie Przedszkoli Miejskich w Grajewie w pomoce dydaktyczne niezbędne dla osiągnięcia celu projektu.
Rezultatem zajęć będzie nie tylko nabywanie przez dzieci kompetencji matematycznych i przyrodniczych, ale także wspomaganie ich rozwoju poznawczego, społecznego i emocjonalnego, jak również nabywanie przez nich sprawności w zakresie: koncentracji, koordynacji, pamięci i samodzielnego myślenia.
Wiedza, postawy i umiejętności, które dzieci zdobędą na zajęciach w ramach projektu procentować będą w ich dalszej edukacji, a także w lepszym funkcjonowaniu społecznym i zawodowym w dorosłym życiu.
Okres realizacji: od września 2025 r. do końca czerwca 2026 r.
Całkowita wartość projektu - 403 568,75 zł.
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich (EFS+) – 343 033,43 zł