"Przy kawie i muzyce pod gwiazdami" - 28 VIII 2020

Grajewskie Centrum Kultury serdecznie zaprasza 28 sierpnia 2020 r. o godz. 18:00 na koncert plenerowy „Przy kawie i muzyce pod gwiazdami” (scena plenerowa przy Klubie Hades - ul. Legionistów 9, Grajewo).

Ilustracja do artykułu Przy kawie plakat VIII 2020.jpg

 

Grajewskie Centrum Kultury serdecznie zaprasza 28 sierpnia 2020 r. o godz. 18:00 na koncert plenerowy „Przy kawie i muzyce pod gwiazdami” (scena plenerowa przy Klubie Hades - ul. Legionistów 9, Grajewo).

Wystąpi zespół „Retro Orchestra” w programie „W rytmach Swingu & Bossa novy.

STREFA STOLIKOWA - bilet wstępu – 10 zł – do zakupu w dziale programowym GCK.

STREFA LEŻAKOWA - wstęp wolny.

W obu strefach liczba miejsc ograniczona.

Uwaga!

Wszyscy uczestnicy wydarzenia są zobowiązani do zachowania aktualnych wymogów reżimu sanitarnego.

PRZY KAWIE I MUZYCE - to cykl spotkań proponowany przez Grajewskie Centrum Kultury. W jego ramach prezentują się zespoły i wykonawcy z muzyką na żywo, której można posłuchać z filiżanką ciepłej kawy w ręku.

„W rytmach Swingu & Bossa Novy”, to koncert wyjątkowy, nawiązujący do standardów swingowych lat 30 i 40 oraz do subtelnych rytmów brazylijskiej Bossa novy. Własny, wyjątkowy styl muzyczny, to efekt niepowtarzalnego składu zespołu, a także niebanalnych, autorskich opracowań przebojów z repertuarów „światowych ikon” tego gatunku muzyki. W repertuarze zespół posiada nastrojowe ballady i pogodne standardy swingowe oraz delikatne i melancholijne brzmienia Bossa novy, a także utwory energetycznie swingujące. W programie koncertu m.in.: Autumn leaves, Girl from Ipanema, Fly me to the moon, Corcovado, Popatrzy w oczy taki ktoś, Sway, Nice’n’Easy czy Cheek to cheek.

Skład zespołu:

Aleksandra Wylężek – wokalistka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, wydział wokalno-aktorski oraz PSM w Bytomiu, klasa fletu poprzecznego. Swoje zainteresowania koncentruje zarówno na teatrze jak i muzyce, a najbliższa jej sercu jest piosenka poetycka. Brała udział w licznych koncertach, w tym m.in. poświęconych takim twórcom jak: Wojciech Młynarski, Jeremi Przybora czy Włodzimierz Wysocki. U boku wielu wybitnych artystów śpiewała m.in. w Sopockiej Operze Leśnej w Zielono Górskim Amfiteatrze oraz w szeregu innych miejscach na muzycznej mapie Polski. Jest laureatką oraz zdobywczynią nagród na kilkunastu festiwalach piosenki poetyckiej i aktorskiej, w tym m. in.: główna nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Młodych Talentów im. A. German, Zielona Góra 2019 ; I nagroda w Konkursie Interpretacji Piosenek Starszych Panów, Sopot 2017 ; II nagroda w Konkursie Piosenki Kabaretowej im. J. Przybory, Warszawa ; II nagroda na Festiwalu Interpretacji Piosenki Aktorskiej, Bydgoszcz 2015, oraz nagroda specjalna ZASP za najlepszą interpretację piosenki Łucji Prus na Festiwalu Piosenki Literackiej im. Ł. Prus, Białystok.

Radosław Mysłek – perkusista. Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr hab. Henryka Mikołajczyka i dr Miłosza Pękali oraz Policealne Studium Jazzu w klasie Czesława Bartkowskiego. Swoje kwalifikacje doskonalił ponadto mistrzowskich warsztatach muzycznych. Wykonuje zarówno muzykę klasyczną oraz rozrywkową jak też etniczną. Występował w Polsce, Niemczech, Austrii, Serbii, Francji, Korei Południowej i Dubaju. Koncertował i nagrywał muzykę z takimi znakomitościami jak: Zbigniew Namysłowski, Krzysztof Penderecki, Jerzy Maksymiuk czy Krzesimir Dębski. Jako muzyk sesyjny koncertował i nadal koncertuje z zespołami i solistami jak: Jimek, DODA, Marcin Masecki, Kwadrofonik, Warszawska Orkiestra Sentymentalna, Grzeczni Chłopcy oraz „Retro Orchestra” i „Sentido”. Jest laureatem kilkunastu konkursów jazzowych i perkusyjnych, a także stypendystą Yamaha Music Foundation of Europe, Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości oraz Prezydenta Miasta Częstochowy

Michał Zuń – kontrabasista, gitarzysta basowy. Doskonale odnajduje się w każdym gatunku muzyki. Współpracuje zarówno z orkiestrami filharmonicznymi jak i zespołami kameralnymi, w tym m.in.: z Filharmonią Narodową, orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Vratislavia, Unplugged Orchestra oraz z zespołami: Propabanda, PompaDur, Couleur Cafe, Retro Orchestra, Piotr Kostrzewa Big Band, Fantango Quintet i Wojciech Bardowski.. Występował na prestiżowych festiwalach, w tym na Festiwalu Jazz Jamboree i na festiwalu „La Folle Journee” (Francja 2014). Z zespołem Couleur Cafe, został laureatem festiwalu piosenki studenckiej w Krakowie. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, klasy kontrabasu prof. Andrzeja Mysińskiego. Umiejętności muzyczne doskonalił również w klasie kontrabasu jazzowego Adama Cegielskiego w Policealnym Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie.

Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana. Swoje umiejętności wykonawcze doskonalił również podczas na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu (Austria), gdzie studiował w klasie prof. Janne Rättyä. Ukończył ponadto studia podyplomowe w zakresie zarządzania kulturą na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu artystów koncertujących na niezwykle rzadkim instrumencie francuskim- akordinie. Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na szeregu uznanych festiwalach oraz wystąpił na wielu znamienitych scenach koncertowych (w tym: w większości polskich filharmonii, teatrów i ośrodków kultury, w Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Muzyczne Studio Polskiego Radia im. A. Osieckiej, Zamek Królewski w Warszawie, Sinfonia Varsovia i wielu innych). Jako artysta sesyjny nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając autorską muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Piotr jest twórcą i kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych. Poza tym na stałe występuje w zespołach: „Gang Tango” (czołowy polski zespół wykonujący tanga świata), „Orkiestra Adria" (nawiązująca, składem oraz idiomem brzmieniowym, do zespołów występujących w międzywojennych lokalach i teatrach rewiowych Warszawy) oraz „Gerard Edery Ensemble” (Gerard Edery to jeden z najbardziej rozpoznawalnych interpretatorów i propagatorów muzyki Sefardyjskiej na świecie). W 2011 r. nagrał swoją debiutancką płytę „Retrato” z tangami argentyńskimi różnych epok oraz kompozycjami własnymi inspirowanymi tangiem. Jest również aranżerem wszystkich utworów, które znalazły się na płycie. Wydawnictwo zostało entuzjastycznie przyjęte w środowisku tangowym. W styczniu 2020 r. wziął udział w trasie koncertowej zwieńczonej nagraniem płyty pt. „World Tangos” występując u boku światowej sławy skrzypka – Roby’ego Lakatosa. Jako aranżer współpracował z takimi zespołami i artystami jak: Kayah, Kuba Badach, Katarzyna Cerekwicka, Anna Karwan, Lala Czaplicka, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra.

W dziedzinie kompozycji szczególnie bliska jest Piotrowi, filmowa i teatralna muzyka ilustracyjna oraz szeroka pojęta „world music”. Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim : „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.

Więcej na: http://www.kop-art.art.pl/index.php/piotr-kopietzGCK

GCK

 

Powrót na początek strony